tirsdag 14. september 2010

Medier og utdanning- et problematisk forhold.

I Ola Erstad sin bok"Digital kompetanse i skolen" kap 4.4 "Å lære om medier",  har han vist ulike perspektiver om det å lære om medier. Birgitte Tufte (=mitt bidrag på wikipedia) sin inndeling i  Det aristokratiske perspektivet, Det populistiske perspektivet og Det demokratiske perspektivet ga meg eit begrepsapperat. Det arokratiske perspektivet sier noe om hvor mange lærare/ledere er.  Det arokratiske perspektivet er etter mitt syn der vi skal, og det populistiske perspektivet er fallgruve vi kan havne i. Les gjerne kapittelet og se om dere er enig?

Dette er ikke et langt innlegg, men det har vert mye læring i tekniske ferdigheter.

3 kommentarer:

  1. Oi, Vibecke! Forteller du oss her at du faktisk har kastet deg utpå og bidratt på Wikipedia, tøft! Stå på:-)

    SvarSlett
  2. Da har du valgt litteratur for kommende uke. Jeg skal lese Erstad og komme tilbake med en kommentar.

    SvarSlett
  3. Tøft, ja! Men jeg skulle gjerne visst litt mer om Birgitte Tufte og de ulike perspektivene hennes. Noe for neste blogginnlegg?

    SvarSlett